czwartek, 4 kwietnia 2013

VINTAGE EMPORIUM

Vintage emporium / Absolutely fabulous

 Od mojego pobytu w Londynie minęło już kilka tygodni, więc najwyższa pora, żeby 
zamieścić jakiś post z tego miasta. Moja wycieczka wcale nie należała do typowych mimo iż był to mój pierwszy raz w Londynie. 
Dzięki znajomym miałem okazję poznać to miasto od tej niesamowitej i mało znanej dla typowego turysty strony. 
Po sześciu dniach trochę się nazbierało zdjęć i informacji, 
więc postanowiłem rozłożyć to na kilka postów, które zawsze możecie użyć 
jako super ciekawy przewodnik po Londynie.

W pierwszym poście pokaże wam niektóre tylko z tak zwanych Vintage Shopów, 
w których byłem podczas mojego pobytu. Prawda jest taka, że nie mamy co narzekać w Polsce. 
Oczywiście wszystko tu wygląda pięknie bo te same rzeczy,
które my możemy dostać w second-handach w Warszawie czy Krakowie za parę złotych, 
w Londynie przebijają swoją wartość kilkakrotnie, plus są wyprane i genialnie 
ułożone na sklepie. Zresztą każde z tych miejsc ma swój jedyny wyjątkowy klimat 
i to chyba przeważa dlaczego te sklepy stały się mekką dla młodych ludzi, gdzie
 robią zakupy i spędzają swój wolny czas. 
Oczywiście za pierwszym razem wszystko powala, ceny też, jednak według 
mnie najważniejszy jest klimat jaki tam panuje. Po prostu chce się tam spędzić 
pół dnia w otoczeniu tych wszystkich pięknych rzeczy, pijąc kawę i rozmawiając.


BLITZ
Zacznijmy wiec od mojego ulubionego miejsca, sklepu o nazwie Blitz, do którego 
 przyjaciółka zaprowadziła mnie już pierwszego dnia na poranną kawę plus zakupy. 
Sklep mieści się na ulicy dochodzącej do Brick Lane, która właśnie słynie z 
ilości sklepów vintage i swojego niedzielnego marketu, o którym napisze w 
kolejnych postach. W tym pięknym dwupiętrowym sklepie możesz znaleźć wszystko,
 począwszy od ubrań i różnego rodzaju akcesoriów, a na książkach,
meblach czy rowerach kończąc. Trudno nie wspomnieć, że kawa i domowej roboty
 ciasto już nastrajają Cię atmosferą Blitza. 
























 

 














































http://www.blitzlondon.co.uk/

Beyond Retro - Dalston 

Oprócz historycznego i pieknego budynku, ten sklep jest jednym z pierwszych tego typu jakie powstały w Londynie. Moja znajoma zabrała mnie do tego w Dalston, bo
 jest niedaleko jej mieszkania, ale Beyond Retro obecnie ma 3 sklepy w Londynie.
Ten na Dalsto,n oprócz wielkiej przestrzeni zawierającej ubrania, buty i różnego rodzaju akcesoria, ma także kawiarnie, bardzo często organizowane są tam koncerty młodych dobrze zapowiadających się zespołów. 









 
















http://www.beyondretro.com/ One of a kind Chyba najbardziej popularny vintage shop w Londynie. Uwielbiany przez Kate Moss,
 czy kiedyś Amy Winehouse.
Bardzo mały, jednak po brzegi wypchany niesamowitymi ubraniami. Tu ceny zaczynają się od 100 funtów za bluzkę. 
Wszystko jest unikatowe, markowe i jak sama nazwa
 wskazuje, jedyne w swoim rodzaju. Miejsce godne polecenia wszystkim modowym 
fanom! Najfajniejszą częścią tego
 sklepu jest sekretny pokój na końcu, do którego 
nie wpuszczani są wszyscy klienci..To tam znajdują się najdroższe rzeczy, 
które są w posiadaniu tego sklepu, np. torebka Chanel z przed ponad 30 lat 
lub piękna suknia wysadzana kryształami od Emillio Pucci z 1960 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz